Розвиток передових технологій має особливий вплив на сферу бізнесу. Останнім часом фінансовий сектор переживає один із найамбітніших етапів еволюції. Насамперед це стосується банків. Вони більше не є місцем, куди люди приходять за коштами, і стають провідниками необхідних фінансових послуг.
У банків з’явилися нові конкуренти. Серед них як перспективні фінтех-стартапи, так і екосистеми, що об’єднують фінанси. У таких умовах цифрова трансформація стає необхідним рішенням для тих, хто хоче зміцнити свої позиції на ринку.
Що таке цифрова трансформація в банківському секторі?
Цифрова трансформація в банківському секторі — це використання сучасного обладнання та програмного забезпечення, перехід до управління, комунікацій та корпоративної культури. Цифровізація виникає внаслідок розвитку інформаційно-комунікаційних технологій у всьому світі. Економічний сектор став одним із перших, хто зазнав впливу активного розвитку всіх галузей промисловості. Унаслідок економічної кризи фінансовий сектор шукав нові способи зниження витрат при збереженні якості послуг, що надаються своїм клієнтам. Водночас ринок сучасних мобільних технологій почав зростати. Розвивалося просування концепції Інтернету речей і блокчейна. Можна припустити, що це прискорило процес цифрової трансформації в банківському секторі.

Вплив цифровізації на сучасні банки
Створення цифрового банку включає в себе:
- оптимізація процесів;
- нова організаційна культура;
- гнучкі ІТ-рішення;
- масштабованість;
- здатність підтримувати швидкість;
- виведення продукції на ринок;
- персоналізація пропозицій.
Завдання цифровізації акумулюються в рамках єдиної банківської платформи. Вони відповідають викликам нової цифрової економіки, яка обігнала банківський сектор. Банки вкладають значні кошти в розвиток бізнес-моделі майбутнього цифрового банку. Перехід від традиційних банків до цифрових — це одна з провідних тенденцій, що була зафіксована в програмах міжнародних дискусій на економічних форумах і конференціях.
Сьогодні існуючі цифрові банки пропонують більшу частину своїх продуктів і послуг у цифровій формі. Інфраструктура такого банку оптимізована для цифрових комунікацій і повністю готова до швидкої зміни технологій. Кількість таких банків зростає. Слід зазначити, що останнім часом спостерігається поступальний розвиток мобільного та онлайн-банкінгу. У них немає власних офісів або банкоматів. Онлайн-банки пропонують своїм користувачам проводити всі операції онлайн. Використовуючи вебсайт, мобільний застосунок, спілкуючись у чаті з оператором і рідко телефоном, споживач може оформити картку, кредит тощо. У цифрових банків немає очевидної необхідності відкривати офіси в різних містах, оплачувати постачання і безпеку цих офісів, безпосередньо зв’язуватися з клієнтами. Тому гнучкість в обслуговуванні є ключем до швидшого зростання цифрового банку. Як правило, вони пропонують своїм клієнтам широкий спектр послуг, за допомогою розробки програмного забезпечення для банків. Банківський сектор забезпечує:
- вільний вибір;
- доступність послуг;
- додаткові функції;
- простоту використання;
- безпеку основи нових цифрових рішень.
Які ключові компоненти цифрової трансформації для банківського сектора?
Цифрова трансформація передбачає перехід від традиційних методів роботи до абсолютно нових. Вони побудовані на основі сучасних технологічних рішень. Цей процес впливає на важливі аспекти бізнесу. Вони включають в себе:
- обслуговування клієнтів;
- організаційна структура;
- інтеграція даних;
- конфіденційність користувачів;
- логістика;
- розвиток продажів.
Компоненти цифрової трансформації поділяються на кілька категорій:
- Надійність у відносинах із клієнтами. Помітним результатом трансформації є поліпшення обслуговування клієнтів. Загалом, маркетингові комунікації та продажі стали простішими з впровадженням цифрових технологій. Тісна взаємодія з клієнтами допомагає вибудувати ефективну маркетингову стратегію і сприяє поліпшенню відносин з клієнтами.
- Внутрішній процес організацій. Очікується, що зміни в інфраструктурі компанії призведуть до появи нових процесів. Наприклад, обмін даними електронною поштою не є новим процесом. Це сучасний спосіб виконання повсякденних завдань. Банк отримує низку переваг. Наприклад, прискорення зв’язку з партнерами, підвищення продуктивності та усунення паперової тяганини. Впровадження мережевих інструментів і засобів обміну знаннями віртуалізує робочий процес. І все це пов’язано зі зміною моделі обміну даними, тобто цифровізацією робочого процесу.
- Робочий процес керівництва. Дослідження аналітиків показують, що цифрова трансформація в більшості випадків зазнає невдачі, одна з головних причин — страх керувати майбутніми змінами. Вплив нових тенденцій залежить від готовності управлінської команди переосмислити процеси управління бізнесом. Зокрема, досвід роботи з клієнтами. Дотримуючись правил цифрової трансформації, компанії мають чітке уявлення про завдання та способи їх вирішення.

Основні цифрові банківські інструменти
Цифровий банкінг не є чимось новим. Однак для більшості сегментів, як і раніше, зручно здійснювати банківські операції через фізичні канали. Багато банків пропонують різні цифрові інструменти для обробки платежів за рахунками або зняття готівки в банкоматі без використання картки.
Давайте розглянемо кілька інструментів, які використовуються в цифровій трансформації банку для забезпечення безпеки:
- Онлайн-банкінг. Сьогодні клієнтам банку дозволено здійснювати фінансові операції, не виходячи з дому. Онлайн-банкінг — це новий етап розвитку, який дає змогу вам отримувати доступ до рахунків і керувати ними 24 години на добу. Онлайн-банкінг також може стати одним із пріоритетних інструментів для малого бізнесу. Багато банків уже пропонують різні послуги для бізнесу через онлайн-портали.
- Мобільні додатки. Це також належить до категорії онлайн-банкінгу. Зараз розробка мобільних додатків є актуальним рішенням для банків.
- Сучасні банкомати. Через вжиті заходи щодо соціального дистанціювання багато людей намагаються уникати контактів з районами з високою інтенсивністю торгівлі людьми. Розумні банкомати дають змогу безпечно отримувати готівку в підтримуваному банкоматі. За допомогою мобільного застосунку ви можете отримувати готівку, навіть не виймаючи карту і не вводячи PIN-код. Сьогодні банки пропонують безліч цифрових інструментів, які підходять для соціального дистанціювання.
- Безконтактні Платежі. Розробка програмного забезпечення для банків надає можливість оплачувати покупки за допомогою безконтактного NFC-платежу. Вони дозволяють вам здійснювати безпечні покупки. Слід доторкнутися своєю безконтактною карткою або мобільним пристроєм до терміналу.

Розробка програмного забезпечення для банку, як одне з найбільш актуальних рішень на сьогоднішній день
Банківське програмне забезпечення забезпечує інфраструктуру для створення та адміністрування фінансових продуктів. Крім того, банківське програмне забезпечення може зберігати дані про власників, зберігаючи повну конфіденційність. Він також займається обробкою фінансових транзакцій і бухгалтерським обліком. Грамотний дизайн UX овідповідає за зовнішній вигляд мобільного банкінгу. Розробники банківського програмного забезпечення підкреслюють гнучкість і настроюваність додатка відповідно до індивідуального досвіду клієнтів і фінансових продуктів. Функції та можливості Банківського програмного забезпечення:
- Обробка рахунків і транзакцій цілодобово;
- Зручний користувацький інтерфейс;
- Швидкий робочий процес продукту;
- Самообслуговування;
- Обробка онлайн-платежів;
- Можливість оплачувати комунальні платежі;
- Можливість для банку взаємодіяти з клієнтами;
- Відстеження історії транзакцій;
- Зберігання даних;
- Повна конфіденційність документів власника;
- Безпечний рахунок;
- Управління мультивалютними фондами;
- Добре скоординований процес щодо фінансових інструментів;
- Підтримка мобільного додатка.
З точки зору відділу розвитку бізнесу, цифрова трансформація не є зворотним процесом. Стандартизація та автоматизація робочих процесів враховують фундаментальні зміни в поведінці співробітників. Цифровізація не може повністю замінити ручну працю, але вона може трансформувати модель корпоративних взаємодій і забезпечити повну ефективність у майбутньому. На перший план виходить розвиток ІТ-відділу. У зв’язку з удосконаленням цифрових ресурсів автоматизація і технічна підтримка програмного забезпечення стають пріоритетним завданням.